21 maj 2009

Mänskliga Rättigheter- det är svaret på varför en röst på Fi i EU valet är självklar

Denna min andra valrörelse med Fi så kan jag konstatera att det är mycket som skiljer 2006 och 2009 åt men också mycket som är lika. Jag är inte talesperson, jag andas, gör, äter, lever inte Feministiskt initiativ. Det är i sig något av en befrielse om jag ska vara helt ärlig. Men i allt jag gör, är, tänker och andas så är jag feminist. Min övertygelse är fortfarande lika starkt och jag tror på riktigt att världen går att förändra. Men då måste du göra någonting, och jag göra någonting. 

Just nu förändrar jag världen genom att ge Feministiskt initiativ mitt fulla stöd, och lite av min tid i denna vår andra valrörelse. Det är häftigt att känna styrkan i att vi är många som bryr oss och som ger vårt stöd. Stödet för min del går framförallt till alla dessa hjältinnor och hjältar i Fi som just nu sliter dag och natt, ideellt, på ingen tid för att Feminstiskt initiativ ska komma in i EU parlamentet. Kära underbara fantastiska människor; TACK! 

Vi är många som måste våga vara feminister på valdagen den 7 juni, för världen och mänskligheten behöver det, kräver det! 

Igen länkar jag till Veronica som  den är gången på ett lysande och gåshudsframkallande sätt beskriver vad EU-valet måste handla om. 

Om det saknas förtryckta valsedlar med
Feministiskt Initiativ där du röstar skriv"Feministiskt Initiativ" på en blank röst.



Läs även andra bloggares åsikter om , , ,

Inga kommentarer: