10 juli 2008

En Hägglund som sa något bra

Jag är inget stort fan av Kristdemokraterna, i många frågor är det ett parti som står för en samhällsvision som ligger långt ifrån min egen. Men Hägglunds kraftfulla makering idag mot Sverigedemokraterna förtjänar ett erkännade. Tack Göran! Men förutom det lämnade talet som förvisso var en elegant uppvisning i att behärska retorik, mycket övrigt att önska. Hägglund uttryckte sitt missnöje mot socialdemokraterna och att de inte säger vad de vill. Men precis som de andra partierna i Alliansen lämnas inte några besked på vad regeringens politik syftar till. Förutom att den ska vara annorlunda än sossarnas.


Nu är det godnatt för mig, imorgon ska jag leda ett panelsamtal för F!, om religion och politik. Om du är i Almedalen så kom gärna dit. Jag tror det kommer att bli en bra och intressant diskussion.

Inga kommentarer: